Hesterideskolen

For at kunne ride på Holte Ride-Klubs heste skal du meldes ind i rideklubben.
Det gør du ved at oprette en medlemsprofil på forsiden af hjemmesiden. Log på din profil og tilmeld/ betal for dit kontingent.

Første ridedag er den førstkommende ugedag efter du har tilmeldt dig. Tilmelding før den 15. i måneden takseres 100%, tilmelding fra den 16. takseres 50%. Opsigelsesvarsel ved udmeldelse er løbende måned + én måned.

Holte Ride-Klub lægger stor vægt på at have gode, velredne rideskoleheste, som kan give alle ryttere en god oplevelse – uanset om man er begynder, let øvet eller øvet rytter. Vores heste har alle et godt og venligt temperament, med hver deres fantastiske personlighed. De er udvalgt efter en grundig vurdering af deres evne til at kunne kapere at blive redet af mange, forskelligartede ryttere.

Holdoversigt, klik HER

Hold Niveauer

Vi gør meget ud af, at vores ryttere ride på det rigtige niveau så alle får mest ud af sin ridning, du kan læse hold beskrivelserne af de fire ride niveauer under fanen Niveau beskrivelser.

Som ny skal du huske at medbringe:
 En sikkerhedsgodkendt ridehjelm med standard EN 1384:2017 eller VG01 Du kan låne ridehjelm hos os første gang du rider
 Bukser uden for mange sømme på indersiden af benet, samt støvler med lille hæl
 Ved springning skal alle benytte sikkerhedsveste

Fælles for alle hold er at man møder senest ½ time før ridetimen starter, så der er god tid til at strigle og sadle hesten op. Derudover sættes ca. 15 minutter af til efter ridetimen, så hesten bliver sat tilbage i sin boks på en pæn måde, hvis der ikke er en rytter til den i timen efter. Husk det er levende dyr som vi har med at gøre der skal behandles ordentligt.

Vi har mange forskellige aktiviteter på rideskolen i løbet af året. Om vinteren rider vi mest i ridehallen, hvor vi rider dressur, kvadrille, games og springning. Når sne og frost er af jorden, rider vi på vores udendørs spring- og dressurbaner, ligesom vi har let adgang til dejlige skovture, idet skoven er lige i nærheden.

I årets løb arrangeres forskellige aktiviteter, som du kan deltage i, f.eks. dressur- og springstævner.
Rideskolen er lukket i juli måned, hvor hestene går på sommergræs, og er lukket alle helligdage. Derudover kan der forekomme enkelte lukkedage i løbet af året, f.eks pga stævner. Der ydes kun kompensation for aflyste hold, hvis det årlige antal ridetimer for holdet kommer under 4 x 11 = 44 minus helligdage.

Holte Ride-klub er medlem af Dansk Ride Forbund og er certificeret indenfor Sikkerhed og Elevskole April 2021