Klubbens Historie

Kort og godt om Holte Ride-klub

HRK blev stiftet i 1936 og er en af landets største rideklubber beliggende ved at af Danmarks smukkeste grønne områder. HRK er en selvejende institution med plads til ca. 110 heste. Der drives desuden rideskole for heste og ponyer. Vores mål er at HRK skal være en klub som medlemmer kan være stolte af, hvor velfærd for vores heste og ponyer er prioritet nummer et, og hvor vi har en god og hjælpsom omgangstone.

Ridehusets 50 års jubilæum i 2019

Jubilæums plakat

I anledning af klubbens 40 års fødselsdag bragte Hippodromen i 1976 en Holte-Hippologisk Kronologi, som er blevet genoptrykt med tilføjelser ved 50 og 60 års jubilæerne. Vi viderefører selvfølgelig traditionen og opdaterer løbende klubbens historie - kort fortalt.
Udover hvad der er med her, har der naturligvis været afholdt en masse jagter, klubstævner, fastelavns- og julefester, ridelejre, fodboldkampe, pinseture, cykelture osv.

75 års historie (PDF fil)
(senest opdateret maj 2011 af Linda Høpfner)

Ridehuset 40 års jubilæum 2009 (PDF fil)
(skrevet i 2009 af Linda Høpfner)