De 12 hurtige

Medlemskab/Stævner:

Alle ryttere og andre med daglig gang på HRK skal være medlem af klubben. Alle ryttere som har hest/pony opstaldet på Holte, bør starte for HRK når der startes stævner. Der findes desuden stævne medlemskab, hvis man ønsker at starte for HRK uden at bruge vores faciliteter.

Anvisninger fra beridere, instruktører og personale skal respekteres både i stald, ridehuse og på udendørs arealer.

Undervisning:

Det er på HRK’s matrikel kun tilladt at modtage undervisning af de instruktører der er tilknyttet HRK (De tilknyttede instruktører kan findes på hjemmesiden under undervisere) (Forstyr ikke vores instruktører unødigt, specielt ikke når de underviser)

Ridehus kort:

For ryttere der ikke er opstaldet på HRK, kan der såfremt der modtages undervisning af en af stedet tilknyttede undervisere, betale ridehus kort pr. undervisnings lektion. Det er desværre ikke muligt at udstede generelle ridehus kort, medmindre man kan ride i hverdagen inden kl 14.

Sikkerhedsudstyr:

Sikkerheds godkendt hjelm er påkrævet ved al ridning.

Her under gælder både VG1 og EN1384.

Springning:

Der skal altid være en person over 16 år på jorden når der springes
Er rytteren under 18 år, skal der være en voksen springkyndig til stede.
Man bærer godkendt sikkerhedsvest ved springning hvis man er under 18 år.
Man rydder op efter sig, også selv om rytteren for inden måske ikke har gjort dette.

Rygning:

Alt rygning indendørs er ikke tilladt. Udendørs må der ryges ved de opsatte askebægre ved indgangene

Opslagstavle:

Ved midter indgangen er der ophængt en række opslagstavler som frit kan benyttes til relevante beskeder mm.

Lukketider:

Hestene skal være sat i boksen senest 15 min. før lukketid (Lukketiderne findes under åbningstider på hjemmesiden)

Hunde:

Hunde skal holdes i snor på HRK’s matrikel ude såvel som inde for at forstyrre rytterne mindst muligt og undgå farlige situationer.

Serviceydelser:

Klubben har et app system til serviceydelser. Man finder vejledningen på døren, ind til vaskerummet. Vaskemaskine, Tørretumbler, Solarier, Skridtbånd

Ridning i terrænet:

Der må ikke rides på gangstierne. Der rides på ridestierne, og hvis sådanne ikke findes, rides der på kørebanen i henhold til færdselsloven. Ridning på de grønne arealer omkring rideklubben (f.eks. Kikhannebakken) og på græsrabatterne langs Egebækvej er ligeledes forbudt. Overtrædelse af dette kan medføre bortvisning.

Det er tilladt at ride i Kirkeskoven, Ravnholm skov, Geels skov og Rude skov på stier, som er mærket med en hvis heste sko. I Jægersborg hegn og Dyrehaven kræves der ridetegn. Girokort til ridetegn kan bestilles på nettet. www.Naturstyrelsen.dk- selvbetjening- brug naturen- ridekort

HRK har tre officielle Facebook sider, når man starter i klubben kan det være en god idé også at melde sig ind på disse.

#Holte Rideklub – Pensionærer, Parter & Rideskoleryttere

#Holte Rideklub – HRK