Strigle konkurrence

Kære alle rideskole ryttere.

Så blev det tid til en god gang striglekonkurrence
Vi har estimeret med ca. 3 timer, vi mødes i cafeen kl. 14.00 – hvor i her under vil få tildelt hold & hest/pony. Der vil være rosetter til de placerende hold, kage og saft.

Der gives karakterer indenfor kategorierne: Hoved, man, hale, krop, hove, trense, samt helhedsindtryk efter en skala fra 1 til 10, hvor 10 er bedst.

Retningslinjer for striglekonkurrencen

I bliver bedømt efter hestens renhed og fremtoning. Formålet med klassen er ikke at udklæde hest og/eller rytter eller bruge diverse pyntegenstande, men at gøre hesten pæn, ren og lækker. Samt at hygge sig med sine med ryttere.

• Du må flette man, hale og pandelok og bruge hovfedt og hovolie.

• Ponyen/hesten må ikke vaskes, men du må tørre, forsigtigt om øjne og næsebor med en fugtig klud. Hale filtres ud med fingre brug ikke kam/børste. Fif: det kan anbefales at bruge en Wonderstone til gødningspletter.

• Showshine er kun tilladt i halen.

• Det er ikke tilladt at klippe man, hale, ører og andet på rideskoleheste og rideskoleponyer

• Hesten/ponyen fremvises i trense. Du/I skal have ridehjelm samt reglementeret fodtøj (ridestøvle, jodphur eller staldstøvle) på under fremvisningen

Vi håber på at se så mange af jer som muligt, så husk at hive fat i jeres ride kammerater, så vi får en hyggelig dag.

Tilmelding i kalenderen

Cecilie og Nicola