Flette & Grooming kursus
09.07.2021 kl. 10.00 - 09.07.2021 kl. 13.00
Holte Rideklub, Cafeteriet

Kurset bliver afholdt af underviser Cille Constance I tidsrummet kl. 10-13.00

Kurset er arrangeret for at lære rytterne hvordan vi klar gøre hestene til et stævne, men også for at vi til daglig kan vedligeholde hestenes og vores eget udstyr bedst muligt.

Når vi skal til stævne fletter vi også hestene – i hvert fald i dressur. På denne måde kan tilskuere og dommere bedre vurdere hestens bygning og udseende. Derudover kan man flette halen inden stævnet for at give den mere fylde. Der findes to måder at flette på, nemlig med elastikker og med tråd (sy). På kurset kommer vi til at gennemgå flet med elastikker.

Vi starter kurset med en introduktion.

Vi bruger ca. 3 timer på at gøre hestene fine, hvor efter Cille vil bedømmer alle de fine heste og ponyer- Der vil være rosetter til vinderen. De vil både blive bedømt på rosenknopper, udstyr og striglingen.

Vi glæder os til at se jer friske, veloplagte og fletteklar.

Cille og Nicola
Holte Rideklub